Egy mozibuzi kultnaplója

Minden, ami mozgókép, irodalom, geekség.

A lényeg kínzó hiánya - Assassin's Creed (2016)

assassins-creed-film-header-1280jpg-685176_1280w.jpgAz Assassin's Creed a félreértések filmje. Persze, nem nézői oldalról, a probléma itt most sokkal inkább a készítők mentalitásában gyökerezik. Aki korábban ismerte, és szereti a középkori bérgyilkos-univerzum interaktív epizódjait, most biztosan sír a sarokban. A filmváltozat ugyanis minden, csak épp nem az, amiért annyian játszották Altair, Ezio és a többiek kalandjait. De ettől még működhetne a film, nem?

A fájdalmas rész már az első néhány perc után tetten érhető, amikor a Ubisoft logó beúszik a vászonra, és nyomatékosítja, hogy az a kiadó áll a film mögött, aki a játékaival annyi emberhez képes volt eljutni. Nélküle sem lenne jobb a kész produkció, viszont kevésbé hatna fájóan, hogy szakemberek ennyire félregondolták, hogy miért is szeretünk annyian a középkori Jeruzsálem, vagy a reneszánsz Olaszország utcáin sétálgatni, és épületek tetejére mászkálni.

assassin-creed.jpgAz Assassin's Creed mozi sajnos ezt a fajta élvezetfaktort csak részben tudja szállítani a nézőnek, története inkább a jelenben játszódik, amit bárki átugrott volna már régebben is, amikor csak tehettük. A jelen szál egy halálraítélt rab, Cal Lynch (Michael Fassbender) körül forog, aki nem tud nyugodni a sírban, ugyanis egy titkos társaság kimenti a halál torkából, hiszen a felmenői között van az a híres középkori bérgyilkos (Aguilar), aki utoljára volt kapcsolatban az Éden Almájával. A high-tech kütyükkel és modern "rehabilitációs" intézménnyel felszerelt titkos társaság legfőbb célja, hogy a híres ereklyét megkaparintsa, ugyanis azt felhasználva világuralomra törhetnek. Ugyan a fogvatartók célja nem egyezik, Cal-on áll, vagy bukik az egész akció. Egy Animus nevű gépre kapcsolva, amolyan virtuális valóságként, próbálják rekonstruálni a férfival a múltban történteket, hogy felfedje előttük a rejtélyes grál hollétét. Cal pedig nem tudja pontosan, hogy miért is küzd, mi forog kockán a falmászások, és középkori ugrabugra kapcsán.

Ez papíron nem hangzik olyan rosszul. Sőt, önmagában a film sem kimondottan rossz, inkább nevezném unalmasnak, az alapkoncepciót hírből nem ismeri alkotásnak. Ami azért problémás, mert a videojátékos átok újabb nyertesét avathatjuk fel a személyében. A baj nem abban gyökerezik, hogy az Assassin's Creed jelen szálát teljesen hanyagolni kellett volna, hiszen anno ugyanígy indult a mese, de mintha a 2007-ben kiadott első rész főbb problémáival kellene itt is szembenéznünk. Bár a baj picit még ettől is mélyebben van.
acpic02.jpgÉrthetetlen okokból a AC film a jelenre koncentrál, és olyan szolgaian ékel be középkori jeleneteket, mintha kényszerítenék rá. Ezek többnyire jól néznek ki, de üresek. Vizuálisan egy barna, füstös massza a filmnek ezen részei, amire a rajongók habzó szájjal mondhatnák, hogy dee, a spanyol inkvizíció ilyen volt, korhű, bla bla. Ez még nem ad rá okot, hogy minden középkori jelenetnél ásítozni kelljen, és hogy a füsttel vágják ki magukat a kreativitás hiányából. Mert így érthetetlen, hogy a közel ennyi pénzből készülő sorstárs blockbustereket (legjobb példa rá A Nagy Fal) hogyan járatták vizuálisan csúcsra, és az AC miért néz ki úgy, ahogy.Egy ostoba kuszaság az egész, amit itt két óra alatt nézünk: mind a történet, mind a karakterek a forgatókönyv zsákutcáinak elnagyolt résztvevői. A sztori által felvetett kérdések nagy részére a film után sem tudunk válaszolni. Mi az Éden Almája? Hogy juttatja világuralomra a templomosokat? Hogyan lenne képes a doktornő megalkotni belőle az erőszak ellenszerét? A sor pedig csak folytatódik.df-01256-resize-gallery-image.jpgEbben a taposóaknás forgatókönyvben pedig a karakterek sem tudnak mihez kezdeni magukkal. Cal egy semmirekellő alak, akit képtelenség megkedvelni, hiszen olyan rohadékra van írva. Ez a film végére sem fog változni, ami baj, hiszen ha sem őt, sem Aguilart nem tudjuk a keblünkre ölelni, akkor mégis kivel szimpatizáljunk? A templomosokkal? Pont annyira kevés az információnk egyébként a másik oldalról, hogy tisztes távolban maradjunk az antagonisták is, a film végén pedig egy idióta cselekményvezetési bakitól a fejünket fogjuk szorítani.assassins-creed-gallery-04-gallery-image.jpgÍgy marad nekünk az IKEA-stílusú szobabelsők bámulása, néhány ugrabugra a vészterhes Spanyolországban (ahol semmit nem tudunk meg a politikai berendezkedésről, a nevezett szembenállásról, vagy úgy önmagában semmiről, amibe kapaszkodhatnánk), egy illogikus Animus-gépezetben mórikázó Fassbender (aki legközelebb óvatosabban vegyen részt ekkora marhaságokban), és nagyívű mondatok hallgatása, amik kötik az Assassin's Creed-et a legfélreértettebb videojátékból készült filmek közé, aminél vagy az unalomtól fogunk bealudni, vagy a széktársunkat fogjuk csesztetni mélységes felháborodásunkban. Requiescat in pace.

A bejegyzés trackback címe:

https://egymozibuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr6512167741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Egy mozibuzi kultnaplója

Érdeklődési köreimben elszenvedett élményeim mondatokká formált kivonatai

Friss topikok

Címkék

2016 (7) 6/10 (7) 7/10 (4) akció (8) amerika (4) animáció (6) animációs film (4) dráma (8) fantasy (4) film (16) horror (4) kaland (5) kritika (20) movie (17) sorozat (5) thriller (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása