Egy mozibuzi kultnaplója

Minden, ami mozgókép, irodalom, geekség.

Hogyan szelidítsd meg az embergyereket! - The Good Dinosaur (2015)

arlo_spot_the_good_dinosaur-hd.jpgA 2015-ös évben a Pixar nagyot vállalt: az Agymanók (Inside Out) után az év végén egy másik animációs filmet is vászonra küldött. A nem feltétlen gyermekeknek szánt nyári siker után az a kérdés, hogy az évekig talonban tartott, hányattatott sorsú dinós sztori képes-e hozni azt a szintet, amit a lámpás stúdiótól elvárunk. Nézőpont kérdése, hogyan vélekedünk a Dínó tesóról, de egy biztos, hogy a Pixar leszálló ágú filmjei közé lehetne leginkább sorolni. Technikai értelemben persze ez a film sem lóg ki a korábbi alkotások közül, mert minden természeti kép, beállítás hajszálpontos és szuperlatívuszokban mérhetően részletgazdag, ám ezt leszámítva érezni a kreatív különbségeket és a történet körül keletkező összezördüléseket.

1534073312055297094.jpgAz alapkoncepció, mely szerint az a bizonyos meteor nem csapódott be, életben hagyva az akkor csúcsragadozóknak számító dinoszauruszokat és kicsit békésebb, növényhúson élő társaikat - alapvetően nem lenne rossz. A Dínó tesó tovább megy ezen a szálon, behozva azt a tényt, hogy mi emberek csak rágcsálóként stagnálunk, és a dinoszauruszok már földet művelnek, fejlődnek, beszélnek, és a ranglétra tetején trónolnak. Így él Arlo is testvéreivel és szüleivel, amíg egy nap egy (vad)embergyermek fel nem forgatja a család életét, bajba sodorva ezzel az apaszaurusz életét. Arlo elszakad a családjától és a kalandos visszafelé vezető út megtalálása közben megismerkedik Spottal, a beszédképtelen, de háziasítható embergyermekkel.1534073312233875526.jpgMindezek alapján még nem annyira látható, hogy valójában miben is különbözik ez a film a Pixar korábbi mesterműveitől. A probléma egyértelműen ott van elásva, amikor a nézeteltérések és a  rendezőváltás megtörtént a film készítésének folyamán. Ez egy olyan törtést eredményezett a történet kreatív kitalálásakor, amekkora űrt az új rendező már képtelen volt befoltozni. Az egész film valójában egy road movie-vá silányítható, amely érzelmileg gazdag, de leginkább látvánnyal akar történetet mesélni, és néha óhatatlanul is elunhatjuk magunkat a kesze-kusza kalandozáson. Arlo és Spot barátsága jól ábrázolt és megnyerő, ám  kettejük kalandja néhol túl gyerekessé válik a felnőttek számára, néhol pedig túl horrorisztikussá és melankólikussá a gyerekeknek.1534073312493592390.pngIlyen, ide-oda ingadozás mellett  nehéz eldönteni, hogy ki is a célközönség, de egyszerre ötvözi a Pixar-féle elgondolkodtatást és az önfeledten bájos humort, még ha ezúttal a tartalommal itt-ott érezhető problémák is adódnak. Nincs benne számottevő meglepetés, és pontosan tudhatjuk, hogy nagy vonalakban mi fog történni Arlóval és a gyermekkel a film végéig. Szerencsére még így sem Verdák szintű a probléma, szóval az Agymanók csúcsteljesítménye után ez is meg fogja magának találni a célközönségét. A történetközpontú nézők kicsit ugyan panaszkodhatnak, de temetni sem szabad a dínós kalandot.

A bejegyzés trackback címe:

https://egymozibuzi.blog.hu/api/trackback/id/tr9912085699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Egy mozibuzi kultnaplója

Érdeklődési köreimben elszenvedett élményeim mondatokká formált kivonatai

Friss topikok

Címkék

2016 (7) 6/10 (7) 7/10 (4) akció (8) amerika (4) animáció (6) animációs film (4) dráma (8) fantasy (4) film (16) horror (4) kaland (5) kritika (20) movie (17) sorozat (5) thriller (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása